Zarządzanie współpracą
wsparcie rozwoju dostawców usług outsourcingowych
Jeśli na terenie Twojego przedsiębiorstwa realizują usługi pracownicy firm zewnętrznych, z pewnością chciałbyś, aby były one świadczone w zgodzie ze standardami panującymi w Twojej organizacji oraz aby ich poziom rozwijał się wraz z rozwojem Twojej firmy. Dostawcy usług outsourcingowych są integralną częścią procesów zachodzących w organizacji i aktywnie powinni przyczyniać się do budowania przewagi konkurencyjnej swoich usługobiorców, działając w zgodzie z funkcjonującym w danym przedsiębiorstwie systemem wartości. Nade wszystko jednak usługi te powinny być realizowane z zachowaniem wszelkich norm bezpieczeństwa i procedur jakościowych oraz poszanowaniem kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa.
Niemal każda organizacja funkcjonuje obecnie w ekosystemie firm wspierających jej działalność, takich jak dostawcy, dystrybutorzy, podwykonawcy, dostawcy usług outsourcingowych. Osiąganie wyznaczonych celów biznesowych uzależnione jest zatem od zaangażowania, świadomości i dostosowania się do potrzeb przedsiębiorstwa podmiotów zewnętrznych. Szczególną rolę mają tu do odegrania partnerzy realizujący usługi bezpośrednio na terenie zakładu produkcyjnego swojego usługobiorcy.
Firmy te są najbliżej procesów produkcyjnych i logistycznych i w znaczący sposób mogą wpływać na funkcjonowanie swoich klientów, a także dzielić się tak swoim doświadczeniem, jak i pomysłami pracowników bezpośrednio świadczącymi pracę w danym obszarze. System SIEGA umożliwia bezpośrednią komunikację pomiędzy dostawcą a odbiorcą usług i stymuluje firmy zewnętrzne do ciągłego doskonalenia własnych procesów oraz wnoszenia sugestii dotyczących usprawnień, zwiększenia bezpieczeństwa, eliminacji marnotrawstwa i wypadków jakościowych swoich zleceniodawców. Ponadto system pozwala na sprawiedliwą ocenę i docenienie wkładu dostawcy w funkcjonowanie odbiorcy usługi.
Oprogramowanie SIEGA na bieżąco dostarcza informacji dotyczących wszelkich incydentów w obszarze BHP i jakość, a także zakłóceń w procesie. Informacje te dostępne są zarówno dla dostawcy, jak i odbiorcy usług i pozwalają wskazać strefy, gdzie potencjalnie dojść może do wypadku lub powstania szkody. Aplikacja wyznacza również trendy poszczególnych grup obserwacji, tak aby można było podjąć działania profilaktyczne.
Widoczne są również wszystkie aktywności firm zewnętrznych, tak doraźne, jak i zaplanowane wraz ze skutecznością zastosowanych rozwiązań. W razie wystąpienia wypadku usługodawca przeprowadza za pomocą oprogramowania analizę wg metodologii „why-why”, dzięki której możliwe jest wyeliminowanie wszelkich przyczyn pozornych i koncentracja na przyczynie źródłowej. Możliwa zatem staje się wspólna, codzienna praca nad właściwym standardem realizowanych zadań.
Oprogramowanie umożliwia bieżące składanie zamówień na pracowników tymczasowych we wszystkich jednostkach organizacyjnych odbiorcy usług. Dostawca ma możliwość kontrolowania i reagowania na bieżące potrzeby klienta. Program dostarcza informacji na temat poziomu realizacji zamówień oraz ilości FTE, godzin wypracowanych w ciągu I i II zmiany, godzin nocnych i świątecznych, usprawniając proces rozliczeń pomiędzy stronami.
Każda wprowadzona do systemu firma posiada własną tablicę, gdzie dostępne są informacje z wybranego lub całego okresu współpracy dotyczące: Liczby inicjatyw Kaizen, wykrytych błędów jakościowych, pomocy poza zakresem obowiązków, zdarzeń i incydentów w obszarze BHP, jakości i procesów, a także informacje dotyczące kwartalnej oceny firmy zewnętrznej.
Tablica dostarcza również informacji na temat realizacji określonych przez odbiorcę usług celów, kosztu całkowitego oraz średniego kosztu etatu. System umożliwia dowolne zestawianie i porównywanie wyników tak wybranego podmiotu w różnych jednostkach organizacyjnych, jak i wielu firm zewnętrznych świadczących swoje usługi na terenie zakładów usługodawcy.